Zhubnout na kole? Jde to!

Chcete se přes léto dostat do kondice a shodit nějaký ten přebytečný kilogram? Pak není nic jednoduššího než vyhoupnout se do sedla kola a šlápnout do pedálů. Aby vám jízda přinesla kýžené výsledky, musíte však dodržet určité zásady.

Hlídejte si „tepovku“

Na vaše jízdní kolo usedněte alespoň třikrát týdně a vydejte se na minimálně hodinovou projížďku. Nezapomeňte si pozorně hlídat vaši tepovou frekvenci, měla by se pohybovat okolo 120 úderů za minutu. Přesnou hodnotu si vypočítáte tak, že od čísla 220 odečtete váš věk a z ní pak určíte 40-70 %. Nebo se můžete jednoduše orientovat podle vašeho dechu – jestli nemůžete už ani mluvit a jste schvácení, pak zpomalte.

Vyberte si správně

Pro pohodovou vyjížďku je důležité kvalitní kolo, které vám polykání kilometrů zpříjemní. Vybírejte ho v závislosti na tom, v jakém terénu budete jezdit. Silniční kola jsou určená výhradně na asfaltové cesty, v terénu totiž úzké pláště neposkytují patřičný komfort a jsou navíc náchylné k defektům. Plánujete-li jezdit cestou necestou, přes pole a lesy, pak sáhněte po horském kole, které má menší a robustnější rám a široké pláště, co dobře tlumí nárazy a lépe „drží“ i na kluzkém podkladu. Vítaný kompromis představují cyklokrosová kola, která zvládnou jízdu po silnici i v lehčím lesním terénu.

Nepodceňte pohodlí ani bezpečnost

Nepodceňujte ani vhodné cyklo oblečení, které bude dostatečně funkční. Zvlášť v začátcích oceníte cyklistické kraťasy či kalhoty, které díky polstrováni ušetří vaše sedací partie a zajistí vám pohodlné posezení. Samozřejmostí by mělo být používání helmy na kolo, která vám může zachránit nejen zdraví, ale i život. Úrazy hlavy totiž nezřídka patří k tragickým.

Hlídejte si stravu

Abychom naše tělo udrželi v co nejlepším stavu, nesmíme zapomenout na správnou výživu. Strava totiž sehrává důležitou úlohu. Zhruba dvě hodiny před tréninkem si dopřejte jídlo bohaté na sacharidy, které vám dodá energii, po dojetí pak vsaďte hlavně na bílkoviny. Doplnit nezapomeňte také důležité minerální látky, především vápník, hořčík, sodík a draslík.

Zaujalo tě téma? Sdílej jej dál!